بهترین فیلم های اکشن کره ای (10 تا از جدیدترین ها + امتیاز IMDb) - ویدو (2024)

سینمای کره جنوبی در سال‌های اخیر با ارائه فیلم‌هایی متفاوت و جذاب در ژانرهای مختلف، نظر مخاطبان سراسر جهان را به خود جلب کرده است. درمیان این ژانرها، اکشن جایگاه ویژه‌ای دارد و به‌دلیل خلاقیت، هیجان و داستان‌های جذاب به‌شدت مورد استقبال تماشاگران قرار گرفته است.

فیلم‌های اکشن کره‌ای با بهره‌گیری از جلوه‌های ویژه چشم‌نواز، سکانس‌های اکشن نفس‌گیر و بازی‌های درخشان بازیگران در کنار بهترین سریال های اکشن کره ایتجربه‌ای منحصربه‌فردرا برای مخاطبان رقم می‌زنند. این فیلم‌ها گاه حتی از نمونه‌های هالیوودی نیز پیشی می‌گیرند و با ارائه داستان‌هایی بدیع و خلاقانه نظر منتقدان را نیز به خود جلب می‌کنند. در این مقاله، به معرفی تعدادی از بهترین فیلم‌های اکشن کره‌ای می‌پردازیم که تماشای آن‌ها به علاقمندان به این ژانر پیشنهاد می‌شود.

فهرست مطالب:

قانون شکنان 3: راه خروجی نیست – The Roundup : No Way Out

بهترین فیلم های اکشن کره ای (10 تا از جدیدترین ها + امتیاز IMDb) - ویدو (1)

  • سال انتشار:2023
  • کارگردان:لی سانگ یونگ
  • بازیگران:ما دونگ سوک، لی جون هیوک، مونتاکا آئوکی
  • نمره IMDB:امتیاز 6.6
  • امتیاز Rotten tomatoes : امتیاز %100

فیلم سینمایی کره ای “قانون شکنان ۳” با عنوان انگلیسی “The Roundup: No Way Out” یک فیلم اکشن کره‌ای محصول سال ۲۰۲۳ است که در سینماهای کره جنوبی روی پرده رفت. این فیلم به کارگردانی کانگ یون سونگ و با بازی ما دونگ سوک، لی جون هیوک، بیونگ سو بون، کانگ ها نیول، و پارک سونگ هون ساخته شده است.

“قانون شکنان ۳” سومین قسمت از مجموعه فیلم‌های “قانون شکنان” است که پس از موفقیت دو فیلم قبلی یعنی “قانون شکنان” (۲۰۱۷) و “قانون شکنان ۲” (۲۰۲۲) به نمایش درآمد. این فیلم در تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۳ منتشر شد و توانست به فروشی چشمگیر دست پیدا کند و به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای کره تبدیل شود.

داستان “قانون شکنان ۳” به تعقیب و گریز یک کارآگاه پلیس به‌نام “ما دونگ سوک” می‌پردازد که به دنبال دستگیری یک جنایتکار خطرناک به‌نام “کانگ ها نیول” است. این فیلم پر از صحنه‌های اکشن نفس‌گیر و هیجان‌انگیز است که آن را به گزینه‌ای جذاب برای طرفداران این ژانر تبدیل می‌کند.

سوزش – Burning

بهترین فیلم های اکشن کره ای (10 تا از جدیدترین ها + امتیاز IMDb) - ویدو (2)

  • سال انتشار:2018
  • کارگردان: چانگ دونگ لی
  • بازیگران: آه این یو، استیون یون، جونگ-سو جئون
  • نمره IMDB:امتیاز 7.5
  • امتیاز Rotten tomatoes : امتیاز 95%

“سوزاندن” به‌عنوان تنها اثر هیجان‌انگیز لی چانگ-دونگ داستانی مرموز و پرفرازونشیب را روایت می‌کند. سریال به داستان زندگی جونگ-سو به‌عنوان یک پیک می‌پردازد که با دوست قدیمی خود هائه-می دوباره ارتباط برقرار می‌کند.

هائه-می پس از سفری به آفریقا جونگ-سو را به بن، مردی مرموز معرفی می‌کند. از همان ابتدا، جونگ-سو به بن بی‌اعتماد است و حس ششم به او می‌گوید که رازی در مورد بن وجود دارد؛ اما زمانی‌که هائه-می ناگهان ناپدید می‌شود، جونگ-سو به‌طورکامل به بن مظنون می‌شود. جونگ-سو در جست‌وجوی هائه-می با تناقضات و دروغ‌های متعددی روبه‌رو می‌شود و به‌تدریج در تاریکی راز و ابهام غرق می‌شود.

“سوزاندن” به‌عنوان یکی از فیلم های اکشن با نقدهای مثبتی از سوی منتقدان روبه‌رو شد و توانست یکی از بهترین فیلم‌های دهه ۲۰۱۰ شناخته شود. این فیلم در نشریات معتبری مانند رولینگ استون، فیلم کامنت، ایندی‌وایر و بوستون گلوب به‌عنوان یکی از برترین فیلم‌ها معرفی شده است.

کنیز – The Handmaiden

بهترین فیلم های اکشن کره ای (10 تا از جدیدترین ها + امتیاز IMDb) - ویدو (3)

قطار بوسان – Train to Busan

بهترین فیلم های اکشن کره ای (10 تا از جدیدترین ها + امتیاز IMDb) - ویدو (8)

  • سال انتشار:2016
  • کارگردان:یان سنگ-هو
  • بازیگران: گونگ یو، ما دونگ-سیوک، جیونگ یو-می
  • نمره IMDB:امتیاز 7.6
  • امتیاز Rotten tomatoes : امتیاز %95

فیلم “قطار بوسان” محصول سال ۲۰۱۶ کره جنوبی، داستانی هیجان‌انگیز و پرفشار را در ژانر دلهره‌آور و زامبی به تصویر می‌کشد. در این فیلم، شاهد سفری نفس‌گیر با قطار از سئول به بوسان هستیم، سفری که به‌دلیل شیوع ناگهانی یک ویروس مرگبار تبدیل به کابوسی وحشتناک برای مسافران می‌شود.

سوآن برای جشن تولدش از پدرش تقاضای سفر به بوسان و دیدار با مادرش را دارد؛ اما این سفر همزمان با انتشار ویروسی مهلک در کره جنوبی آغاز می‌شود و به‌سرعت کل کشور را در بر می‌گیرد. قطار حامل سوآن و پدرش نیز از این فاجعه ناگوار بی‌نصیب نمی‌ماند و مسافران به زودی خود را در محاصره زامبی‌های وحشی و گرسنه می‌بینند.

“قطار بوسان” با فضایی پر از تعلیق و هیجان، تصویری تکان‌دهنده از جامعه‌ای در آستانه فروپاشی را به نمایش می‌گذارد و به کاوش در مفاهیمی مانند ایثار، از خودگذشتگی و غریزه بقا در شرایطی بحرانی می‌پردازد. این فیلم نه‌تنها در کره جنوبی، بلکه در سطح جهانی نیز مورد استقبال فراوان تماشاگران و منتقدان قرار گرفت و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های ژانر زامبی در تاریخ سینما تبدیل شد.

مردی از هیچ جا – The Man from Nowhere

بهترین فیلم های اکشن کره ای (10 تا از جدیدترین ها + امتیاز IMDb) - ویدو (9)

  • سال انتشار:2010
  • کارگردان:لی جانگ بام
  • بازیگران: وون بین، کیم سه-رون، کیم هی-وان، کیم سانگ-او
  • نمره IMDB:امتیاز 7.7
  • امتیاز Rotten tomatoes : امتیاز %100

“مردی از ناکجاآباد” یکی از بهترین فیلم های رزمی کره ای است که برخلاف بسیاری از فیلم‌های اکشن کره‌ای، صرفاً به نمایش خشونت و زدوخورد نمی‌پردازد و به جنبه‌های انسانی شخصیت‌ها و روابط آن‌ها نیز اشاره دارد. همین موضوع باعث شد تا “مردی از ناکجاآباد” به اثری متمایز و ماندگار در ژانر اکشن کره‌ای تبدیل شود.

این فیلم داستان یک مأمور ویژه سابق را روایت می‌کند که برای نجات یک دختر جوان از چنگال یک باند قاچاق مواد مخدر به مأموریتی خطرناک می‌رود. The Man from Nowhere به‌خاطر صحنه‌های اکشن فوق‌العاده‌اش، به‌ویژه نبردهای تن‌به‌تن نفس‌گیر و به‌یادماندنی‌اش شهرت دارد.

یکی از سکانس‌های به‌یادماندنی فیلم، نبردی با چاقو است که تماشاگران را مجذوب خود می‌کند و به‌عنوان یکی از بهترین صحنه‌های اکشن در تاریخ سینمای کره شناخته می‌شود. “مردی از ناکجاآباد” در کنار هیجان و اکشن از خط داستانی احساسی و جذابی نیز برخوردار است که مخاطب را درطول فیلم درگیر و مشتاق نگه می‌دارد.

دریای زرد – The Yellow Sea

بهترین فیلم های اکشن کره ای (10 تا از جدیدترین ها + امتیاز IMDb) - ویدو (10)

  • سال انتشار:2010
  • کارگردان:نا هونگ جین
  • بازیگران:کیم یون سئوک، ها جونگ-وو، جو سونگ-ها
  • نمره IMDB:امتیاز 7.3
  • امتیاز Rotten tomatoes : امتیاز %88

فیلم “دریای زرد” فیلم جنایی محصول سال ۲۰۱۰ کره جنوبی یک تریلر پرهیجان است که با صحنه‌های اکشن فوق‌العاده و داستانی پر از تعلیق و هیجان، مخاطب را تا انتها مجذوب خود می‌کند. این فیلم به‌خوبی تصویری از دنیای زیرزمینی و فساد موجود در آن را به نمایش می‌گذارد و به کاوش در مفاهیمی مانند وفاداری، خیانت و بقا در شرایطی سخت می‌پردازد.

داستان مردی به‌نام گون-وو را روایت می‌کند. گون-وو که راننده تاکسی در شهر یانجی چین است برای یافتن همسر گمشده‌اش به کره جنوبی سفر می‌کند؛ اما این سفر ساده، به سرعت به سفری پرماجرا در دنیای تاریک و خطرناک دنیای اموات تبدیل می‌شود.

گون-وو که به‌خاطر شرط‌بندی‌های قمار بدهی‌های زیادی بالا آورده، ناچار می‌شود برای یک گروه تبهکار خطرناک دست به قتل بزند؛ اما این قتل، سرآغاز اتفاقات هولناکی است که زندگی او را دگرگون می‌کند. گون-وو در دام توطئه‌ای پیچیده گرفتار می‌شود و برای زنده ماندن و رسیدن به حقیقت باید با چالش‌های نفس‌گیر و دشمنان بی‌رحمی روبه‌رو شود.

زندگی تلخ و شیرین – A Bittersweet Life

بهترین فیلم های اکشن کره ای (10 تا از جدیدترین ها + امتیاز IMDb) - ویدو (11)

  • سال انتشار:2005
  • کارگردان:کیم جی وون
  • بازیگران:لی بیونگ هون، کیم یونگ چئول، شین مین آه
  • نمره IMDB:امتیاز 7.5
  • امتیاز Rotten tomatoes : امتیاز %100

“یک زندگی تلخ و شیرین” فیلمی کره‌ای در ژانر اکشن و درام است که با داستانی جذاب و نفس‌گیر عشق، خیانت و انتخاب‌های دشوار را به‌تصویر می‌کشد.

کیم سان وو گانگستری وفادار و بی‌رحم وظیفه‌ حساس مراقبت از معشوقه جوان رئیسش سو-مین را برعهده می‌گیرد. سان وو که مجذوب زیبایی و معصومیت سو-مین شده است به‌تدریج به او علاقه‌مند می‌شود؛ اما زمانی‌که متوجه می‌شود سو-مین درحال خیانت به رئیسش است در تنگنای بزرگی قرار می‌گیرد.

سان وو باید از میان دوراهی دشوار انتخاب کند: از دستورات رئیسش اطاعت کند و سو-مین را به قتل برساند، یا جان او را نجات دهد و به رئیسی که به او اعتماد کرده خیانت کند. این انتخاب، سان وو را به چالش‌های اخلاقی و عاطفی سختی روبه‌رو می‌کند و زندگی او را دگرگون می‌سازد.

“یک زندگی تلخ و شیرین” به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های خارجی با فضایی پر از تعلیق و هیجان، تماشاگر را تا انتها مجذوب خود می‌کند. صحنه‌های اکشن فیلم به زیبایی و با ظرافت اجرا شده‌اند و بازی درخشان لی بیونگ هون، عمق و جان بیشتری به شخصیت سان وو بخشیده است.

بانوی انتقام – Lady Vengeance

بهترین فیلم های اکشن کره ای (10 تا از جدیدترین ها + امتیاز IMDb) - ویدو (12)

  • سال انتشار:2005
  • کارگردان:کیم جی وون
  • بازیگران: لی یونگ ئه، چوی مین-شیک، کیم شی-هو
  • نمره IMDB:امتیاز 7.5
  • امتیاز Rotten tomatoes : امتیاز %76

“بانوی انتقام” آخرین قسمت از سه‌گانه انتقام به قلم پارک چان-ووک، کارگردان نامدار کره‌ای، است که به کاوش در پیامدهای انتقام و تأثیرات آن بر روان انسان می‌پردازد.

این فیلم داستان زنی به‌نام لی گیوم‌جا را روایت می‌کند که پس از تحمل سال‌ها حبس به‌خاطر قتلی که مرتکب نشده بود، آزاد می‌شود. گیوم جا در جست‌وجوی عدالت و انتقام، سفری پرفرازونشیب را آغاز می‌کند تا قاتل واقعی را به سزای اعمالش برساند.

“بانوی انتقام” تمام ویژگی‌های بارز آثار پارک چان-ووک ازجمله تصاویر و قاب‌بندی‌های بی‌نقص، تدوین ظریف و پرزرق‌وبرق و صحنه‌های خشونت‌آمیز و شوکه‌کننده را به نمایش می‌گذارد. لی یانگ-آئه، بازیگر نقش اصلی با ارائه یک بازی درخشان و احساسی، عمق و پیچیدگی شخصیت گیوم-جا را به بهترین نحو به تصویر می‌کشد.

خاطرات قتل – Memories of Murder

بهترین فیلم های اکشن کره ای (10 تا از جدیدترین ها + امتیاز IMDb) - ویدو (13)

  • سال انتشار:2003
  • کارگردان:بونگ جون-هو
  • بازیگران: سونگ کانگ‌هو، کیم سانگ‌کیونگ، کیم روی ها
  • نمره IMDB:امتیاز 8.1
  • امتیاز Rotten tomatoes : امتیاز %95

“خاطرات قتل” (Memories of Murder) فیلمی در ژانر درام و جنایی محصول سال 2003 کره جنوبی است که به کارگردانی و نویسندگی بونگ جون هو ساخته شده است. این فیلم براساس رویدادهای واقعی اولین قتل‌های سریالی در تاریخ معاصر کره جنوبی بین سال‌های 1986 تا 1991 در هواسونگ استان گیونگی‌دو ساخته شده است.

سونگ کانگ هو و کیم سانگ کیونگ در نقش دو کارآگاه به‌نام‌های پارک و سئو که در تلاش برای حل این جنایات هولناک هستند، به ایفای نقش می‌پردازند. فیلمنامه این فیلم توسط بونگ و شیم سونگ بو براساس نمایشنامه‌ای از کیم کووانگ ریم در سال 1996 اقتباس شده است.

“خاطرات قتل” به‌دلیل فیلمبرداری و بازیگری درخشان، به‌ویژه بازی سونگ کانگ هو مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفت. این فیلم فقط نه‌تنها به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخی کره‌ای بلکه به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین فیلم‌های ژانر جنایی در تاریخ سینما نیز شناخته می‌شود.

اولدبوی – The Oldboy

بهترین فیلم های اکشن کره ای (10 تا از جدیدترین ها + امتیاز IMDb) - ویدو (14)

  • سال انتشار:2003
  • کارگردان:پارک چان ووک
  • بازیگران: چوی مین-شیک، یو جی-ته، کانگ هه جونگ
  • نمره IMDB:امتیاز 8.4
  • امتیاز Rotten tomatoes : امتیاز %83

“اولدبوی” نام فیلمی کره‌ای در ژانر اکشن، معمایی و نئو نوآر است که در سال 2003 به کارگردانی پارک چان ووک و با بازی چوی مین سیک در نقش اصلی اکران شد. این فیلم داستان مردی به‌نام او ده سو را روایت می‌کند که به‌مدت 15 سال بدون هیچ دلیلی در زندان محبوس می‌شود. پس از آزادی، او به‌دنبال کشف حقیقت پشت اسارت خود و انتقام از کسانی که به او ظلم کرده‌اند، راهی سفری پرفرازونشیب می‌شود.

“اولدبوی” به‌عنوان یک فیلم کلاسیک در ژانر اکشن کره‌ای شناخته می‌شود و الهام‌بخش بسیاری از آثار سینمایی در سراسر جهان بوده است. یکی از نقاط قوت این فیلم، سکانس مبارزه نفس‌گیر در راهرویی تنگ است که به‌صورت تک شات فیلمبرداری شده است و به‌عنوان یکی از به‌یادماندنی‌ترین صحنه‌های اکشن در تاریخ سینما شناخته می‌شود. “اولدبوی” در سال 2013 با نام “Oldboy” و با بازیگران مشهوری همچون جاش برولین، الیزابت اولسن و شریلتو کوپلی به زبان انگلیسی بازسازی شد.

نگاهی به برترین فیلم های اکشن کره ای

اگر به‌دنبال فیلمی پراز هیجان و سرشار از زد و خورد هستید، سینمای کره جنوبی گنجینه‌ای از فیلم‌های اکشن جذاب را برای شما در نظر گرفته است. از صحنه‌های اکشن نفس‌گیر و سکانس‌های تعقیب‌وگریز گرفته تا داستان‌های پرفرازونشیب و شخصیت‌های به‌یادماندنی، فیلم‌های اکشن کره‌ای هرآنچه را که از یک فیلم هیجان‌انگیز انتظار دارید به شما ارائه می‌کنند.

در این مقاله، به تعدادی از بهترین فیلم‌های اکشن کره‌ای اشاره کردیم که می‌توانند شما را ساعت‌ها سرگرم کنند. این فیلم‌ها با ترکیب عناصر مختلف مانند هنرهای رزمی، درام، کمدی و جنایت، تجربه‌ای منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز را برای شما رقم می‌زنند.

غزل شباهنگ1403-03-05آخرین به روز رسانی: 1403-03-05

1 خواندن این مطلب 9 دقیقه زمان میبرد

بهترین فیلم های اکشن کره ای (10 تا از جدیدترین ها + امتیاز IMDb) - ویدو (2024)
Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Corie Satterfield

Last Updated:

Views: 6066

Rating: 4.1 / 5 (42 voted)

Reviews: 89% of readers found this page helpful

Author information

Name: Corie Satterfield

Birthday: 1992-08-19

Address: 850 Benjamin Bridge, Dickinsonchester, CO 68572-0542

Phone: +26813599986666

Job: Sales Manager

Hobby: Table tennis, Soapmaking, Flower arranging, amateur radio, Rock climbing, scrapbook, Horseback riding

Introduction: My name is Corie Satterfield, I am a fancy, perfect, spotless, quaint, fantastic, funny, lucky person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.